سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی

حوزه/ نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخی اسلامی» با هدف معرفی جایگاه خوزستان در تاریخ تمدن شیعه، در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخی اسلامی»، شب گذشته با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی، علما، فضلا، روحانیون و همچنین مسئولان استانی، با هدف معرفی جایگاه خوزستان در تاریخ تمدنی شیعه، علما و شخصیت های این خطه جهت تبیین هویت فرهنگی مردم و همچنین مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمن، به صورت رسمی در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی» در چند بخش «زندگی نامه علمای اهوازی»، «آثار مکتوب»، «آثار باستانی» و «عکس» فعالیت های خود را تنظیم کرده که هرکدام از این بخش ها جلوه گر تاریخ مهمی از سرزمین پهناورمان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز می باشد.

راه اندازی نمایشگاه عکس «إلی طریق الحسین» با موضوع پیاده روی اربعین سال 1393 یکی از بخش های جانبی نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی» است. این تصاویر از سوی علی زمان زارعی، هنرمند جوان خوزستانی و عکاس خبرگزاری «حوزه» به ثبت رسیده اند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، مهندس احمد بیان، از مسئولان برگزاری دومین نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی»، برپایی نمایشگاه را تلاشی جهت تحقق نهضت فرهنگی شیعی خواند و گفت: این نمایشگاه مرورگر بخش مهمی از تاریخ سرزمین پهناورمان خوزستان جهت بازیابی و تقویت هویت دینی و ملی و جلوگیری از امواج تحریف دشمنان خواهد بود که توانسته به خوبی هرچه بیشتر ظرفیت های عظیم فرهنگی استان خوزستان را به نمایش گذارد.

حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نمایشگاه و سخنرانی در آیین افتتاحیه آن، دیگر بخش این مراسم بود .

وی نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی» را تأکیدی بر هویت دینی و اسلامی مردم خوزستان دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه پیوند دهنده حماسه ها و رشادت های مردم این خطه در طول تاریخ با دفاع مقدس است و جوانان خوزستانی را نسبت جایگاه و ظرفیت این استان در اعصار تاریخ آشنا می کند.

برپایه این گزارش، زمان بازدید مردم از نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی»، صبح‌ها از ساعت 9 لغایت دوازده و بعدازظهر ظهرها نیز از ساعت 16 الی 23 اعلام شده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علیرضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 1
    حجت الاسلام کعبی!!!!!!!!!!!!!!!!! آیت الله کعبی بی سواد// پ این چه حوزه ای که شما راه انداختی